آموزش اینستاگرام کسب و کار 2023-12-16

آموزش اینستاگرام برای کسب و کار و درآمد بیشتر بیزون

در این بخش از آموزش اینستاگرام توضیح می‌دهیم که چطور می‌توانید پست‌های تصویری و ویدیویی را از حساب اینستاگرام خود پاک کنید. ضمنا از این نیز خواهیم گفت که چطور می‌توانید به جای پاک کردن پست‌ها، آن‌ها را آرشیو کنید. اگرچه بی‌شمار اپلیکیشن شخص ثالث داریم که امکان بازنشر پست‌های اینستاگرامی دیگران را مهیا می‌کنند، بسیاری از آن‌ها از استوری‌ها پشتیبانی نکرده‌اند. اما یک راه آسان و سریع برای دور زدن این محدودیت، استفاده از قابلیت فیلم‌برداری و ثبت اسکرین شات درون موبایل هوشمند خودتان است. هم موبایل‌های آیفون و هم دیوایس‌های اندرویدی از یک قابلیت ثبت تصویر از صفحه برخوردار شده‌اند و می‌توانید بدون دانلود هیچ اپلیکیشن اضافه‌ای، از آن‌ها بهره بگیردی. روی تصاویر و ویدیوهایی که می‌خواهید استوری کنید بزنید.

لیستی شامل تمام افرادی را مشاهده خواهید کرد که از استوری شما دیدن کرده‌اند و تعداد کامل مخاطبان نیز در گوشه بالا سمت چپ نوشته شده. وقتی کار به پایان رسید، علامت X را در گوشه بالا سمت راست بزنید. اینستاگرام به صورت رسمی هیچ راهی برای اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدیوهایی که در قالب پست منتشر شده‌اند فراهم نیاورده است. برای دور زدن این محدودیت لازم است به سراغ یک اپلیکیشن شخص ثالث بروید. خوشبختانه در حال حاضر انبوهی از اپلیکیشن‌های مناسب این کار روی دو پلتفرم iOS و اندروید یافت می‌شوند و اکثرا به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته‌اند.

در منوی پایینی، گزینه Explore یافت می‌شود که شما را به صفحه‌ای با همین نام برده و پست‌های متعلق به اکانت‌هایی که شاید به آن‌ها علاقه‌مند باشید را نمایش می‌دهد. در روند انتشار پست با استفاده از گزینه Tag people می‌توانید افراد را روی عکس تگ کنید. در استوری هم ابتدا @ را تایپ کرده سپس آیدی فد مورد نظر را بنویسید.

مفتخریم پارسه را همواره به عنوان رتبه ی اول موسسات سازمان فنی و حرفه ای کشور و سایر نهادهای ناظر بر آموزش های بین المللی در خاورمیانه قرار دادیم. و در سال 1396 شعبه دیجیتال مارکتینگ پارسه نیز شروع به کار کرد . در صورتی که دوره ای قبلا خریداری نموده اید، از طریق سایت قدیم می توانید دوره هایتان را مشاهده نمایید. نگران نباشید، در صورت نارضایتی شما از این دوره، تا انتهای درس 4 فرصت دارید نارضایتی و انصراف خودتان را از دوره اعلام نمایید تا تمام مبلغ واریزی شما به حسابتان بازگردد. مبلغی که برای این دوره در نظر گرفته شده است، کمتر از دوره های مشابه است اما کیفیت این دوره در حد مطلوب و بالایی تهیه شده است. همانطور که پیش از این گفتیم استوری در اینستاگرام فقط 24 ساعت باقی می‌ماند و پس از آن بصورت خود به خود پاک می‌شود.

اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید (اگر لازم است وارد حساب کاربری خود شوید) و روی آیکن پروفایل در منوی پایینی بزنید تا وارد پروفایل شوید. در این بخش از آموزش اینستاگرام توضیح می‌دهیم چطور می‌توانید چندین تصویر و ویدیو را در با استفاده از اپلیکیشن این شبکه اجتماعی روی اندروید و iOS استوری کنید. پست کردن، تماشا کردن و عادات تعامل در اینستاگرام، تفاوت‌هایی نسبی با دیگر شبکه‌های اجتماعی دارند و همین باعث می‌شود تشخیص دقیق زمانی که کاربران فعال هستند دشوار شود. اگر یک ویدیو چت بزرگ‌تر با حضور افراد بیشتر می‌خواهید، می‌توانید به سراغ یک Messenger Room بروید. در مسنجر روم اساسا قادر به اشتراک‌گذاری لینک یک چت ویدیویی با سقف ۵۰ نفر هستید.

با استفاده از این آپشن می‌توانید تا سقف 5 اکانت را به اینستاگرام خود اضافه کنید. تگ لوکیشن یا مکان در اینستاگرام یکی از پرکاربردترین امکانات اینستاگرام است. شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید در پست‌ها و استوری‌های خود مکانی را که از آن عکس گذاشته‌اید تگ کنید. ما در این بخش از مقاله در مورد افزودن لوکیشن به پست و استوری آموزش‌های لازم را ارائه خواهیم داد. روی آیکن پروفایل خود بزنید که در گوشه پایین سمت راست صفحه تعبیه شده. درست مثل هر سرویس شبکه اجتماعی دیگری، اینستاگرام نیز تاریخچه فعالیت‌های شما را در دیتابیس خود نگه می‌دارد.

هنگامی که تصمیم به استفاده از قابلیت Instagram Live می‌گیرید، زمانی ویدیوی خود را مخابره کنید که فالوئرها بیشترین میزان فعالیت را در این شبکه اجتماعی دارند. حضور یافتن در Explore اتفاق خوبی است، زیرا نشان می‌دهد که دارید پاداش پست‌های با کیفیت خود را دریافت می‌کنید. بنابراین اگر یک نفر پست‌های شما را درون تب Explore خود ببیند و تصمیم به بررسی پروفایل شما بگیرد، شانسی برای به دست آوردن یک فالوئر جدید دارید. این بزرگ‌ترین و موفقیت‌آمیزترین رویکرد برای افزایش شمار فالوئرها به شکلی سریع و بهینه به حساب می‌آید. اگر کدی که وارد کرده‌اید صحیح باشید، تغییر رمز عبور با موفقیت به پایان رسیده و وارد حساب کاربری خود می‌شوید.

شما همچنین می‌­توانید هشتگ­‌های خود را در اولین کامنت قرار دهید تا هشتگ را از محتوای اصلی جدا کنید و کپشنی مرتب داشته باشید. اگر ایده­‌ای برای تولید محتوا ندارید، از طرح‌­ها، یادداشت­‌ها و تخته­‌های سیاه شده‌ی خود که پر از ایده است، عکس­‌های جذابی بگیرید و بارگذاری کنید. تا زمانی که ایده­‌ای عالی به ذهن‌تان برسد و مخاطبین را به تعامل وادارید، از این راه­‌ها جهت تولید محتوا استفاده کنید.

خوشبختانه بعد از نصب اینستاگرام و راه‌اندازی اولیه برنامه، راهنمای سریع برای ثبت نام در این اپلیکیشن وجود دارد. ✅ علامت آدمک سفید جزو 5 بخش اصلی اینستاگرام است. با باز کردن اینستاگرام این علامت را در پایین صفحه سمت راست مشاهده می‌کنیم.

OK را بزنید. برای مثال می‌توانید هنگام تماشای استوری یک نفر از آن اسکرین‌شات بگیرید و تصویر را درون یک استوری جدید آپلود کنید. به صورت مشابه می‌توانید از قابلیت ضبط صفحه بهره گرفته و استوری ویدیویی کسی دیگر را درون استوری خود قرار دهید. پست حالا در محیط ساخت استوری اینستاگرام ظاهر می‌شود و می‌توانید آن را با گیف‌ها، متن‌ها و موسیقی‌های معمول شخصی‌سازی کنید. اگر گزینه Add Post to Your Story را نمی‌بینید، یا اکانت مورد نظر عمومی نیست یا بازنشر پست‌های خود را غیر فعال کرده. روی آیکن پروفایل بزنید که که یا ورژنی کوچک از تصویر پروفایل شما است یا اگر تصویری تنظیم نکرده باشید، سایه‌ای از سر و شانه را به نمایش درمی‌آورد.

به جرات می‌توان گفت اینستاگرام جزو برترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن های موجود در ایران و دنیاست. تعداد زیاد کاربران این شبکه‌ی اجتماعی و ارتباط تنگاتنگ آن با زندگی همه‌ی ما سبب شده است تا کسب و کارهای موجود در اجتماع راه خود را برای پیشرفت و توسعه در این شبکه‌ی اجتماعی باز کنند. آرشیو (Archive) اینستاگرام، بایگانی استوری های منتشر شده است.

یک کپشن بنویسید، افراد مرتبط را تگ کنید، لوکیشن را اضافه نمایید و انتخاب کنید که می‌خواهید ویدیو را در فیسبوک یا توییتر نیز به اشتراک بگذارید یا خیر. وقتی کار تمام شد، Share را بزنید. اپلیکیشن اینستاگرام را باز کرده و در گوشه بالا سمت راست روی Your Story بزنید.

حتماً هشتگ اختصاصی شرکت به همراه هشتگ­‌های پرطرفدار را ذکر کنید تا احتمال دیده شدن پست و محتوای­تان افزایش یابد. برای ارسال پست به شخص دیگری، روی هواپیمای کاغذی (Share) بزنید. شخصی را که می‌خواهید پست را با او به اشتراک بگذارید انتخاب کنید و سپس روی ارسال بزنید. نوشتن کپشن‌های جذاب و خلاقانه می‌تواند تأثیر زیادی در تعامل کاربران با پست‌های شما داشته باشد. یک کپشن خوب می‌تواند احساسات مخاطب را تحریک کند و آن‌ها را ترغیب به انجام اقدامات بعدی مثل لایک، کامنت یا اشتراک‌گذاری کند. در حساب تجاری، امکاناتی نظیر تبلیغات پولی، لینک به محصولات و امکان تحلیل دقیق رفتار کاربران به شما داده می‌شود که می‌تواند به بهینه‌سازی استراتژی‌های بازاریابی کمک کند.

اینستاگرام همچنان به پیشنهاد کردن اکانت‌هایی که ممکن است علاقه‌مند به دنبال کردن آن‌ها باشید ادامه می‌دهد. برای افزودن یک تصویر به پروفایل یا تغییر عکس پروفایل اینستاگرام گزینه Add a Photo را بزنید و در غیر این صورت به سراغ Skip بروید. در صورتی که قصد دارید برای پیشرفت و موفقیت کسب و کارتان قدمی بردارید و روز به روز پیشرفت کنید، به شما شرکت در دوره های طراحی کمپین فروش سایت را پیشنهاد می دهیم. پس برای دیده شدن توسط فالوورها باید به این نکات دقت کنید. یعنی تعامل را با مخاطب‌ها بالا ببرید، زمان مناسبی را برای انتشار پست و استوری انتخاب کنید و غیره. حتماً تعداد فالوورها، تعاملات آن­‌ها و کلیک‌­هایشان را بررسی کنید و برای بهبود عملکرد خود از این اطلاعات استفاده نمایید.

در ادامه به آموزش مرحله به مرحله فید اینستاگرام می‌پردازیم. برای یافتن دوستانتان در اینستاگرام روی Search Your Contacts بزنید یا برای رد شدن از این مرحله روی Skip کلیک کنید. انتخاب کنید که می‌خواهید شماره تلفن یا آدرس ایمیل ثبت‌نام کنید. جهت دریافت هدیه آموزشی شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید. نام کاربری شما باید ساده، قابل‌فهم و مرتبط با برندتان باشد.

حالا گزینه Clear Search History (روی آیفون) یا Search History (روی اندروید) را انتخاب کنید. حالا می‌توانید در لیست دوستان پیشنهاد اسکرول کنید یا زیر بخش Invite to Video Chat، نام دلخواه را وارد نمایید. حالا می‌توانید پیام خود را در نوار مخصوص به متون تایپ کنید. در صورت تمایل، امکان استفاده از اموجی‌ها هم مهیا است.

برای مثال اگر دلیل حذف اکانت را حواس‌پرتی‌های ناشی از اینستاگرام اعلام کنید، به شما پیشنهاد می‌شود که به جای حذف کامل اکانت، اپلیکیشن اینستاگرام را از روی موبایل خود پاک کنید. گزینه Add را در گوشه بالا سمت راست بزنید و هایلایت درون پروفایل شما ظاهر خواهد شد. به سراغ آیکن منو (سه نقطه) در گوشه بالا سمت راست صفحه بروید. بلاک کردن یک کاربر در اینستاگرام به این معنا است که او نمی‌تواند پروفایل، پست‌ها و استوری‌های شما را بیابد. هنگام بلاک کردن یک نفر، هیچ اعلانی به دست او نخواهد رسید، اما با اندکی کار کارآگاهی می‌توان از موضوع باخبر شد.

البته علامت قلب در دایرکت اینستاگرام می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد. اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری تصویر در دنیای اینترنت به حساب می‌آید. با استفاده از این شبکه اجتماعی می‌توانید به دوستان خود متصل شوید و در عین حال یک صفحه بسیار جدی برای برند یا کسب‌وکار خود بسازید. در درس سوم یک لایه متفاوت از بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را خواهید آموخت و با خصوصیات تولید محتوای متنی و بصری در این پلتفرم‌ها آشنا خواهید شد.

طبق آمار 60% از کسب و کارها از این عوامل تعاملی مانند هشتگ­‌ها، نظرسنجی، استیکرها و… در استوری خود استفاده می‌­کنند. برخی افراد که به‌دنبال توسعه روابط اجتماعی و حرفه‌ای خود هستند، نیاز به آموزش دارند. این افراد باید یاد بگیرند چگونه با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنند، محتوای جذاب ایجاد نمایند و از ابزارهای اینستاگرام برای تقویت شبکه مورد نظر استفاده کنند. کارشناسان دیجیتال مارکتینگ که به‌عنوان ادمین یا مدیران بازاریابی برای برندهای مختلف فعالیت می‌کنند، نیاز به آشنایی کامل با ابزارهای بازاریابی اینستاگرام دارند. این افراد باید نحوه ساخت پیج، استفاده از تبلیغات پولی، تجزیه و تحلیل داده‌ها و بهینه‌سازی محتوا را یاد بگیرند.

گزینه Settings به شکل آیکن چرخ‌دنده را انتخاب کنید. اینستاگرام یک پیام متنی دیگر، حاوی کد ریست برای شما ارسال خواهد کرد. کد داخل پیام را درون باکس Security Code وارد کنید. رمز عبور خود را وارد کرده و روی Temporarily Disable My Account کلیک کنید. روی علامت مثبت که نام New برای آن انتخاب شده بزنید. روی پستی که می‌خواهید پاک کنید بزنید تا باز شود.

شما می‌توانید بسته به نوع فعالیت خود یکی از انواع مختلف پیج را انتخاب کنید. اضافه کردن و مدیریت چند اکانت در اینستاگرام، مورد دیگری است که در مقاله‌ی آموزش کامل اینستاگرام قصد داریم در موردش بحث کنیم. تنظیمات اینستاگرام یکی از گسترده ترین بخش هایی است که در قالب آموزش اینستاگرام به آن می‌پردازیم. در صورت افزایش پست‌های سیو شده پیدا کردن یک پست در میان انبوه پست‌های ذخیره شده مشکل خواهد شد. برای حل این مسئله می‌توانید پست‌های ذخیره شده‌ی خود را دسته‌بندی کنید.

تیم تخصصی بیزون متشکل از افرادی است که دقیقا متناسب با اهداف شما دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتان را به عهده می گیرد. مهم نیست کجای مسیر قرار دارید، همیشه راهی برای پیشرفت هست. تنوع بالای کاربران اینستاگرام با نیاز ها و علایق مختلف، آن را به بستری ایده ‌آل برای رشد و شکوفایی کسب ‌و کار ها در هر اندازه و از هر صنعتی تبدیل کرده است. هرچند دستیابی به موفقیت در این پلتفرم نیازمند زمان و تلاش است، اینستاگرام مارکتینگ می ‌تواند به هر گروه بازاریابی در معرفی و تثبیت جایگاه سازمان خود کمک شایانی کند. افرادی که مهارتی دارند و می خواهند از این مهارت کسب درآمد کنند و یا درآمد خودشان را افزایش دهند، با توجه به فضای بسیار عالی اینستاگرام، این دوره می تواند برای آن ها مفید باشد.

هشتگ‌ها یکی از مهم‌ترین ابزارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند محتوایتان به دست مخاطبان جدید برسد. استفاده از هشتگ‌های مرتبط و پرطرفدار باعث افزایش دیده‌شدن پست‌های شما می‌شود. برای تغییر حساب به حالت تجاری، کافی است به تنظیمات بروید و از قسمت “حساب‌ها” گزینه “تغییر به حساب تجاری” را انتخاب کنید. با این کار شما به امکانات ویژه‌ای برای کسب‌وکار دسترسی پیدا می‌کنید. ریلز اینستاگرام فضایی برای خلق ویدیوهای کوتاه و خلاقانه است.

برای کامنت گذاشتن، روی آیکن شبیه به حباب در زیر هر پست کلیک کنید، متن مورد نظرتان را بنویسید و سپس گزینه Post را بزنید. برای لایک کردن یک پست، روی علامت قلب در زیر تصویر یا ویدیو بزنید. اینستاگرام به صورت خودکار دوستان فیسبوکی شما را اد نمی‌کند.

با اضافه کردن استیکر شمارش معکوس به استوری خود، یک زمان مشخصی در آینده را انتخاب کنید و استیکر تا آن زمان ثبت شده، شمارش معکوس انجام می‌­دهد. این قابلیت را برای اعلام زمان انتشار محصولات و محتوای جدید یا قبل از فیلم برداری لایو، به‌کار بگیرید. آلت تکست باعث می­‌شود تا تصاویر شما در بخش تصویر گوگل قابل رویت یا جستجوی آن بر اساس کلمات کلیدی راحت‌­تر شود. برای استفاده از این قابلیت باید ابتدا به بخش تنظیمات پیشرفته/ Advanced Settings بروید و Write Alt Text را انتخاب کنید.

یکی از کلیدهای موفقیت در اینستاگرام، تحلیل مستمر عملکرد پست‌ها و بهینه‌سازی استراتژی‌ها بر اساس این تحلیل‌هاست. با استفاده از ابزارهای اینسایتس، می‌توانید بفهمید که چه نوع محتوایی بیشترین تعامل را داشته است و مخاطبان شما بیشتر در چه زمانی فعال هستند. استوری‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا محتوای موقت و جالبی را با مخاطبان به اشتراک بگذارید. همچنین با استفاده از ویژگی هایلایت‌ها، می‌توانید استوری‌های مهم را برای همیشه در پروفایل خود نگه دارید.

اپلیکیشن اینستاگرام را روی موبایل هوشمند خود باز کرده و روی آیکن Messenger در گوشه بالا سمت راست بزنید. اپلیکیشن اینستاگرام را روی موبایل هوشمند خود باز کرده و آیکن Messenger را در گوشه بالا سمت راست بزنید. در این بخش از مقاله آموزش اینستاگرام توضیح می‌دهیم که چطور می‌توانید یک رنگ ثابت به عنوان پس‌زمینه استوری خود تعبیه کنید، رنگ پس‌زمینه را تغییر دهید یا از یک الگو و تصویر بهره ببرید.

با چنین حجم عظیمی از مخاطب، نمی توان مرزی برای موفقیت کسب ‌و کار ها با داشتن یک استراتژی اختصاصی در اینستاگرام تعیین کرد. در ادامه به دلایلی که چرا لازم است آموزش اینستاگرام برای کسب و کار را ببینید اشاره خواهیم کرد. امروزه جایگاه شبکه های اجتماعی و فضای مجازی برای کسب و کارها، جایگاهی ویژه شده است، بگونه ای که اگر کسب و کاری یا برندی در این فضا فعالیت نداشته باشد، آن را محکوم به فنا می دانند. ✅ هر شبکه‌ی اجتماعی در فضای مجازی لوگو یا علامت خود را دارد. اینستاگرام نیز از این قضیه مستثنا نیست. علامتی که پست از دانلود اپلیکیشن اینستا در صفحه‌ی موبایل خود مشاهده می‌کنید، علامت اینستا یا لوگوی اینستاگرام است.

دسترسی یافتن به اینباکس پیام‌های دایرکت از صفحه اصلی اینستاگرام بسیار آسان است، یعنی همان صفحه‌ای که آخرین پست‌های افراد و کسب‌وکارهایی که فالو کرده‌اید را به نمایش در می‌آورد. اگر در شبکه اجتماعی فیسبوک یک حساب کاربری دارید، می‌توانید با استفاده از همان اکانت وارد اینستاگرام شوید. بعد از دانلود و نصب، نوبت به ساخت حساب کاربری می‌رسد و در ادامه این فرآیند را به صورت گام به گام تشریح کرده‌ایم. اینستاگرام به صورت رایگان روی موبایل‌های هوشمند مبتنی بر دو سیستم عامل iOS و اندروید در دسترس قرار گرفته.

برای ادامه کار، گزینه Create Room as را بزنید. بعد از اینکه چت ویدیویی را آغاز کردید، با انتخاب آن چت در لیست فعالیت‌های مسنجر خود می‌توانید به آن گروه دسترسی پیدا کنید. در گوشه بالا سمت چپ، دکمه Minimize به شکل مربعی درون مربعی دیگر تعبیه شده که ویدیو چت را پنهان و ادامه دادن روند گشت‌وگذار در اینستاگرام را امکان‌پذیر می‌کند. قابلیت جستجوی اینستاگرام را درون تب اکسپلور اپلیکیشن خواهید یافت. برای دسترسی به این قابلیت، روی آیکن ذره‌بین در منوی پایینی بزنید.

برای آغاز یک چت دیگر با همین گروه، روی آیکن دوربین فیلم‌برداری بزنید. ضمنا در هر زمان و با استفاده از باکس پیام می‌توانید پیام متنی، پیغام صوتی و تصویر ارسال کنید. تصویری که می‌خواهید به عنوان پس‌زمینه استوری مورد استفاده قرار گیرد را یافته و انتخاب کنید.

بی‌صدا یا Mute کردن به این معنا است که همچنان با شخص مقابل در ارتباط خواهید بود (یعنی همچنان او را فالو می‌کنید) اما محتوای او دیگر در فید شما ظاهر نمی‌شود. اگر کسی را در حالت بی‌صدا قرار دهید، او همچنان قادر به مشاهده پست‌ها و استوری‌های شما خواهد بود. هر پست یا ویدیویی را می‌توان در کالکشن اینستاگرام ذخیره کرد، اما تنها روی اکانت خودتان قادر به مشاهده آن‌ها خواهید بود. در این بین هیچکس دیگری قادر به مشاهده پست‌های ذخیره شده و کالکشن‌های شما نیست و تنها خودتان به آن‌ها دسترسی خواهید داشت.

خرید فالوور ارزان.خرید فالوور. خرید ویو اینستاگرام . خرید لایک اینستاگرام . خرید دایرکت انیوه . خرید پی وی pv تلگرام . خرید ربات اینستاگرام