مقالات علمی همکاران-بازی های رایانه ای، بایدها و نبایدها

تابستان شروع شده و تمام بچه ها، بزرگ و کوچک، نوجوانان و حتی بزرگسالان برای گذراندن وقت خود در این گرما به بازی های الکترونیکی روی می آورند. برخی از برنامه های رایانه ای، با بازی های ساده آغاز شروع شده و به تصاویر مستهجن ختم می شوند؛ در برخی از این بازی ها، جایزة پیروزی، ظاهر شدن عکس های مستهجن بر روی صفحه رایانه شماست. بازی رایانهای باید متناسب با سن و جنسیت و روحیات فرزندان انتخاب شود، توجه به هولوگرام روی بازی­ ها، انتخاب سبکهای مناسب بازی با توجه به شرایط جسمی، فکری، سنی و روحی و روانی فرزندان مناسب تر به نظر می ­رسد. در دنیای رایانه، آن چه بیش تر نوجوانان را شیفته خود می کند، همان چیزی است که به آن، «بازی های رایانه ای» می گویند. درمان درون فردی؛ در طی این درمان، فرد یاد میگیرد چگونه با کار کردن بر روی مهارتهای ارتباطی و اعتماد به نفس خود با دیگران ارتباط برقرار کند.

تصور کنید وسط یک مکان تاریک کمین کرده اید و باید مراقب باشید تا حدودا بیست رقیب به شما شلیک نکنند و شما را از بازی حذف نکنند، همین مسئله باعث می شود که شما تمام تمرکز خود را به کشته نشدن در این دنیای جذاب بکار بگیرید؛ بازی های رایانه ای معمولا تمرکز مخاطب خود را در تمام طول بازی جلب می کنند و این باعث می شود همیشه روی یک مسئله آن هم پیشرفت در بازی خود تمرکز کنید. بازیهایی را انتخاب کنید که بازیکن را مجبور کند تا در محیط بازی تصمیم بگیرد که این کار سخت تر از کشتن و مشت زدن در بازی است. در نهایت مردم آگاه تر برای انجام بازی های کامپیوتری تصمیم خواهند گرفت. در زیر تست آنلاین تشخیص اعتیاد به بازی های رایانه ای را برای شما قرار داده ایم. مشکلی که نیاز به تشخیص هیچ پزشکی ندارد و به وضوح والدین آن را در ک.دکان خود می بینند؛ حتما شما هم دیده اید کودکانی که علاقه شدید به بازی های رایانه ای دارند وضعیت چشمانشان طبیعی نیست چرا که نگاه کردن بیش از حد صفحه ی نمایشگر می تواند باعث فشار به چشم شود.

در نهایت فرد از فعالیت های روزمره خود عقب خواهد ماند. بازی های سنتی اغلب با تحرک جسمی بیشتر همراهند و بچه ها را به زندگی جمعی و تعامل با دیگران در دنیای واقعی سوق می دهند. علاوه بر این میتوان بهUSK ,ELSPA و OFLC اشاره کرد که به ترتیب در انگلستان، آلمان و استرالیا مسئولیت درجهبندی و برچسبگذاری بازیها را برای سنین مختلف بر عهده دارند. در سال 2018 سازمان بهداشت جهانی موسوم به WHO پس از بررسی های طولانی، اعتیاد به گیم و بازی های رایانه ای را در دسته اختلالات روانی معرفی کرد. زن برای لحظه ای در اتاق پسرش را باز کرد، پسر پشت میز رایانه نشسته بود، گوشی سیاه رنگی درگوش هایش قرارداشت، چشم هایش به مانیتور دوخته شده بود و مردمک سیاه رنگ نگاهش مدام این طرف و آن طرف حرکت می کرد. والدين بايد براي بازي وي محدوديتي قائل شوند.به طور ميانگين يک کودک مي تواند به مدت دو ساعت، آن هم با کنترل و نظارت والدين از بازي هاي رايانه اي مناسب براي سن خود استفاده کند.

با اینحال، احتمال دارد درمانهای مناسب برای سایر رفتارهای اعتیادی مانند اعتیاد به قمار با درمان اختلال بازی مرتبط باشد. میر مهنا یک بازی کامپیوتری ساخت ایران در سبک اکشن اول شخص و اولین بازی ملی و ایرانی است که توسط بنیاد ملی بازیهای رایانهای با مشارکت استودیو بازیسازی «اسپریس پویا نما» (ESPRIS) ساخته و منتشر شده است. نینتندو اکنون به عنوان یک شرکت چندملیتی اداره میشود که مقر اصلی آن در ژاپن قرار دارد و دارای مراکز مختلفی در آمریکا و اروپا است. همه ی ما حداقل یک بار این جمله را از والدین خود هنگام غرق شدن در بازی آنلاینمان شنیدایم؛ تا حدودی حق با آن هاست چون ممکن است باعث مشکلات روحی و جسمانی مثل خشونت و حساسیت نسبت به خشونت و مشکلات دیگر شود… احتمال دارد که محققان دیگر درمانهای جایگزینی در آینده برای اختلال بازی پیشنهاد دهند. سازمان بهداشت جهانی اختلالات روانی بازی های کامپیوتری را یک بیماری معرفی کرده و این بیماری را به اعتیاد تشبیه کرده است و این واقعیتی است که همه آن را می دانند. توسعه یک شیوه زندگی جدید؛ برای جلوگیری از اعتیاد به بازی، افراد باید مهارتهای و تواناییهای خود را بررسی کنند، هدف مشخص نمایند و فعالیتهای جایگزینی را پیدا کنند که از آنها لذت میبرند.

دیدگاهتان را بنویسید