مقالات علمی همکاران-بازی های رایانه ای، بایدها و نبایدها

نمایش موقعیتهای ترسناک میتواند در سنین مختلف منجر به آسیبهایی نظیر استرسهای مزمن، بیماریهای قلبی تنفسی، لکنت زبان در کودکی و حس بدبینی و رفتارهای محافظه کارانه در محیط اجتماعی شود. این احساس درونی میتواند در سنین مختلف منجر به آسیب­هایی نظیر استرس­های مزمن، لکنت زبان در کودکی و بیماری­های قلبی ـ تنفسی و همچنین حس بدبینی و رفتارهای محافظه­کارانه در محیط اجتماعی گردد. نمایش نکات غیراخلاقی در بازیهای رایانهای ضمن در پی داشتن عوارضی مانند بلوغ زودرس، میتواند منجر به قبحشکنی و عادیسازی این رفتار شود. قدرت این شرکتها در جلب مشتری در کنار وضعیت آشفته کنونی بازار بازیهایی در ایران و بویژه حضور شبکهای مخفی از عناصر و کانالهایی که به واردات، کپی و توزیع بازیهای خارجی میپردازند، محصولات و ظرفیتهای داخلی را ضعیف میکند. یک عنصر ساده اما تاثیرگذار که میتواند مثل اثر بالهای یک پروانه، مسیر زندگی انسان را عوض کند؛ در سرافکنده موضوعی که از میان تمامِ عناصر مفهومی و عمیق بازی، نقش تعیین کننده تری دارد، قطعاً وجود احساسی عمیق است که در طول داستان و گیم پلی موج می زند. پاسخ: بازی، سرگرمی و چگونگی گذران اوقات فراغت، همانند پوشش، نوع و چگونگی غذا خوردن، نوع و میزان خرید کردن و سایر مواردی که در دروس قبل مورد بررسی قرار دادید، نشان دهندۀ سبک زندگی است.

بازی های رایانه ای سبک زندگی را به بچهها آموزش میدهد؛ چگونگی مراقبتهای ساده پزشکی، عروسی گرفتن، آموزش خوانندگی، نگهداری سگ و گربه، چگونگی ارتباطات با دیگرانو طریقه پیدا کردن شغل را از طریق بازی آموزش می دهند. نحوهی انجام بازی و طی کردن مسیرها اصلاً آموزش داده نمیشود، فقط پایه و اساس سیستم مطرح میشود و درگیری بازیکننده با بازی است که نکتههای پنهان را آشکار میکند. دکتر فریفته هدایتی، جامعه شناس: متناسب با سن و جنسیت و روحیات فرزندان بازی ها باید انتخاب شود، توجه به هولوگرام روی بازی­ ها، انتخاب سبکهای مناسب بازی با توجه به شرایط جسمی فکری، سنی و روحی و روانی فرزندان، بازیهایی که براساس داستانها و افسانههای ملی ساخته شده و به لحاظ فرهنگی تربیتی، سنخیت بیشتری با آنها داریم، مناسب تر به نظر می ­رسد. برخی از بازی ها بیشتر شبیه بازی های انتزاعی هستند تا معماهای مربوط به برنامه نویسی. چهار مورد از شاخص های سبک زندگی را نام ببرید. در بعضی خانواده ها زن و مرد شاغل هستند و یا بعضی ازمردان بیش از یک شغل دارند و خود به خود روابط عاطفی و درکنار هم بودن خانواده کمتر شده کا امروزه نیز جعبه جادویی یا جاذبه ی سحر آمیزی به نام رایانه مشکلات را دوچندان کرده است.

فن آوری و پیش رفت کیفی این بازی ها به فاصله کوتاهی، در ایران رواج گسترده ای یافته اند. به این منظور از دفتر جذب اعضای هیات علمی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخواست کردهایم سهمیه ویژهای برای جذب عضو هیات علمی در حوزه گیم بدهند تا ما بتوانیم جذب اختصاصی داشته باشیم. ممکن است بتوانید با بالا رفتن از پشت بام ها و پیمایش در اطراف آن را دور بزنید، یا از قدرت مالکیت برای عبور از لوله زهکشی به عنوان موش استفاده کنید و به طرف دیگر برسید. طرفداران بازی های ویدیوئی این گونه بازی ها را منبع یادگیری و نیز سرگرمی به شمار آورده اند. همانطور که ماهیچه های ما نیاز به تقویت دارند و ما با ورزش های فیزیکی به تقویت آن ها میپردازیم، مغز و توانایی های شناختی ما نیز نیاز به تحریک و تحرک دارند! ضروری است بچه ها به طور مرتب بین دو نوبت بازی استراحت کنند. این دروازه های برقی در سطح شهر نصب شده اند و هر چیزی را که مجاز به عبور از آنها نیست سرخ می کنند. با این اوصاف، در حال حاضر لحظه به لحظه انتخاب گیم پلی است که بازی 1 Dishonored را بسیار جذاب می کند.

این نوع گزینه ها مأموریت ها را بسیار جذاب تر از زمانی می کند که بازیکنان به سادگی وظایف معمول “برو اینجا، این را بکش” را جذاب تر کنند. همچنین تجربه طولانی مدت هیجان های شدید ناشی از بازیهای رایانه ای از طریق افزایش کورتیزول باعث ضعف ایمنی ، اختلال در متابولیسم چربی ها و مشکلات قلبی و عروقی می شود و نیز تجربه هیجان های رایانه ای باعث کندی یا تخریب عملکرد ذهنی می شود. مخربترین بازی های تصویری ، بازی هایی هستند که تصاویر آنها، به طور مکرر، بر صفحه ظاهر می شوند و کودک باید به تمام تصاویری که ازبرابر چشم وی می گذرند، شلیک کند، لذا توصیه می شود از این گونه بازی ها کمتر در دسترس کودک قرار گیرد. به عنوان مثال ، اگر شما نیاز به عبور از “دیوار نور” دارید، چه اتفاقی می افتد؟ بر اساس ریلیز رسمی فروشگاه GOG تحت عنوان Complete Collection فشرده سازی شده است. سخنگوی دولت گفت: سرمایهگذاری گستردهتر در تولید بازیهای داخلی از منبع مالیات ۱۰درصدی بر بازیهای خارجی، اولین قدم حمایتی دولت در بودجه ۱۴۰۱ است. علاوه بر اسناد به دستآمده از مراجعه­ی حضوری به بخشهای موردنظر، منابع اینترنتی و اخبار و گزارشهای موجود در مطبوعات نیز (به دلیل نبود اطلاعات در این باره) منبع اصلی پژوهش بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید