مزایای بازی های رایانه ای ؛ با بازی های رایانه ای خلاق تر باشید

در واقع بازیهایی که در آنها کودکان میبایست وسیلهای بسازند، راه جدیدی را کشف کنند، با آزمون و خطا بهترین گزینه را بیابند و در کل به منظور عبور از مراحل مختلف بازی، ذهن خود را به کار گیرند موجب میشوند تا خلاقیت کودکان شکوفا شده و این مسئله تأثیرات مستقیمی بر زندگی کودک در میان اعضای خانواده، مدرسه و اجتماع خواهد داشت. از آنجا که برخی از این بازیها به صورت انفرادی انجام میشوند، همین مسئله میتواند روحیهی انزواطلبی کودک را تقویت کرده و در دراز مدت وی را به فردی گوشه گیر، جامعه گریز، بی اعتماد به نفس و غیر اجتماعی تبدیل کند. به دلیل جاذبهای که این بازیها دارد، بچهها وقت و انرژی زیادی را صرف بازی با آن میکنند، حتی بعضی از کودکان صبح ها زودتر از وقت معمول بیدار می شوند تا قبل از مدرسه رفتن کمی بازی کنند. همچنین در شهرها کلوپ های مربوط به بازی¬های رایانه ای رایج شده و با گسترش امکانات استفاده از اینترنت، گیم نت ها هر چه بیشتر مورد استقبال کاربران این گونه بازی ها قرار گرفته است. با هماهنگی گروه خیریه چلچله و سایت خبری کالا سودا، دورهمی بازی های رایانه ای برای کودکان و نوجوانان مرکز بهزیستی، با هدف ایجاد فضایی برای آشنایی این قشر جامعه با فناوری گیم و بازی های رایانه ای با همکاری برخی از شرکت های سخت افزاری برگزار شد.

مسئولیت اجتماعی در پیوند با مسئولیت در برابر جامعه، انسانها و محیطی است که هرفرد و یا سازمانی در آن حضور دارد و با توجه به این تعریف، این مسئولیت می تواند اقدام برای آموزش و ارائه خدمات به کودکان کمتر برخوردار را در اولویت رئوس موردنظرخود قرار دهد. رفتارهایی که به آنها اشاره شد در برابر اعمال سازندگی، نجات جان افراد، تولید، رشد و بالندگی قرار دارند. واضح است در اثر استفاده بلند مدت کودکانی که اقدام به بازیهای گروه اول نمودهاند افرادی خشن، بیادب، پرخاشگر، ضد اجتماعی، قانون شکن، ناهنجار و عصبی خواهند شد و در نقطه مقابل، کودکانی که به بازیهای گروه دوم پرداختهاند در آینده به افرادی نوع دوست،صلح جو، مددکار، قانون مدار و آرام، مبدل خواهند شد. از دیگر سو، تسخیر بازار بازیهای رایانهای به وسیله چند شرکت اصلی بینالمللی در جهان و نیز در ایران، موجب شده است که بررسی وضعیت بازیهای رایانهای در کشور بدون اشاره به وضعیت کلی حاکم بر این صنعت و توصیف سازوکارها و ویژگیهای تولید بازیهای رایانهای در جهان ممکن نباشد. CodeMonkey: برخلاف اکثر بازی های موجود در این لیست به نظر می رسد CodeMonkey منحصرا برای معلمان در نظر گرفته شده است. گرچه بیشتر تحقیقات مربوط به بازی های الکترونیکی، از اواسط دهه 1990م. آغاز شده است؛7 امّا متأسفانه در کشور ما با وجود زیرساخت های فرهنگی و باورهای مذهبی متفاوت با کشورهای سازندة این گونه بازی ها، تحقیقات کافی در مورد اثرات بازی های رایانه ای و پیامدهای اجتماعی آنها صورت نگرفته است.

این پژوهش، با روشهای پیمایش و مشاهده و با استفاده از تکنیک پرسشنامه در بین 450 نفر از دانشآموزان سوم راهنمایی شهر تهران، انجام گرفته است. در این مقاله قصد داریم مزایای پزشکی متعددی را که بازیهای ویدئویی برای کاربرانشان به ارمغان میآورند بررسی کنیم. در این دورهمی که برای صرف اوقات فراغت کودکان بهزیستی با بازیهای کامپیوتری برگزار شد، بازیهای کامپیوتری فوتبال، مسابقات اتومبیلرانی و دفاع شخصی مطابق با سن و علاقه کودکان و نوجوانان در اختیار آنها قرار گرفت. 2. به نظر میرسد هدف اصلی بنیاد تقویت تولید بازیهای داخلی، نظارت بر بازارهای خارجی و حتی رقابت با این بازیهاست؛ نگاه بنیاد برای ساماندهی بازیهای رایانهای مبتنی بر تقویت تولیدات داخلی، بومیسازی صنعت بازیها و ترویج مبانی فرهنگی و هویتی ایرانی- اسلامی با نگاه ویژه به کودکان و نوجوانان است. در این رویداد گیمینگ که با هدف آشنایی کودکان و نوجوان با فضای بازیهای رایانه ای برگزار شد، نوجوانان 8 تا 17 ساله برخی مناطق بهزیستی استان تهران، چندین ساعت با ابزارهای بازی کامپیوتری و گیم آشنا شده و به رقابت و بازی پرداختند. روز جمعه دهم اسفندماه جاری، فروشگاه «مانترا» نمایندگی برند هواوی در بازار چهارسوی تهران، میزبان کودکان بهزیستی با همکاری سایت «کالاسودا» و برندهای روز تکنولوژی گیم از جمله «گیگابایت»، «ام اس آی» و «کولر مستر» بود.لپ تاپ های msi جزو لپ تاپ های گیمینگ هستند که از کارت گرافیک بالایی برخوردار هستند.

واضح است که بازی با همسالان و بزرگسالان به کودکان کمک میکند مهارتهای مناسب اجتماعی را کسب کنند که در موقعیتهای مختلف، به آنها نیاز خواهند داشت. با توجه به نظریة یادگیری اجتماعی، انسان ها بیشتر آنچه را که برای راهنمایی و عمل در زندگی نیاز دارند، صرفاً از تجربه و مشاهده مستقیم یاد نمی گیرند، بلکه عمدة آنها را به طور غیرمستقیم و به ویژه از طریق رسانه های جمعی می آموزند. بیشتر بازیهای رایانه ای و موبایلی که در بازار ایران موجود است، با محتوای خارجی و غیرمتناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی هستند و جای خالی بازی ها با محتوای ایرانی اسلامی که حاوی نکات آموزنده برای فرزندانمان باشد واقعا احساس می شود. به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی رجبی، بازیساز رایانهای از حدود سال ۸۵ وارد این عرصه شده و در ابتدا به قصد ساخت بازیهای کوچک pc فعالیت داشته است ولی در ادامه به سمت بازیهای موبایلی رفته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وسائل، همزمان با رشد تکنولوژی و ورود بازی های رایانه ای به کشور، این بازی ها به دلیل داشتن جذابیتهای ناشی از تصاویر متنوع و گیرا، گرافیک بالا، هیجانات زیاد و آسانی استفاده از آن، به سرعت جای خود را در میان کودکان و نوجوانان باز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید