مزایای بازی های رایانه ای ؛ با بازی های رایانه ای خلاق تر باشید

» است. اگر در گذشته گذران اوقات فراغت به عنوان امری حاشیه­ای تلقی می شد، امروزه با تغییرات وسیعی که در جهان رخ داده است اوقات فراغت نه تنها امر حاشیه­ای نیست بلکه یکی از مهمترین جنبه­های زندگی افراد است که جنبه­ی اقتصادی آن نیز بسیار قابل توجه است. بررسی رابطه بازیهای رایانه ای با رفتارهای اجتماعی نوجوانان، نقش بازی ها در هویت سازی و یازی سان کردن فرهنگ و شکل گیری جامعه بازیگونه و شبه جهان اقتصادی و بروز آسیب هایی چون خشونت، از اهم مسائلی است که باید مورد توجه کارشناسان و برنامهریزان این حوزه قرار گیرد. امروزه یکی از رسانه هایی که میزان قابل توجهی از افراد جامعه را متوجه خود ساخته، بازیهای رایانهای می باشد. این گزارش ها منجر به بحث و ارائه شیوه هایی برای بازی و یادگیری با ایجاد زمینه اطلاعات و بازی واقعی و درست در کلاس های درس را فراهم کرده است. این موضوع در مورد بازار بازیهای رایانهای ایران نیز صدق میکند. بنا بر همین عوامل و اهمیت فرهنگی این موضوع فرمان تاسیس بنیاد در سال 31/3/1385 توسط شخص مقام معظم رهبری صادر گردید تا در این بازی ها در بستری مناسب و مطابق با فرهنگ و مذهب کشورمان تولید و عرضه گردد.

این موضوع به لطف معماهای ارائه شده توسط بازیکن که هسته اصلی بازی را تشکیل می دهند، صورت می گیرد. بر اساس بند (ن) تبصره ۶؛ دستگاه های اجرائی موظفند معافیت ها و تخفیفات مالیاتی و گمرکی قانونی را به صورت جمعی- خرجی در حساب های مربوط به خود ثبت کنند. 37 درصد ( 16 تا 49 سال) کل جمعیت انگلستان بازی کامپیوتر می کنند. بر اساس بند (م) تبصره ۶؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است از عرضه کنندگان انواع بازی های خارجی قابل نصب در رایانه، تلفن های همراه و کنسول عوارضی معادل ده درصد(۱۰ درصد) قیمت فروش را أخذ و به حساب درآمدی ۱۶۰۱۷۸ جدول شماره(۵) این قانون نزد خزانه داری کل کشور واریز نماید. وجوه حاصله از محل ردیف ۵۴ -۷۳۰۰۰۰ جدول شماره (۱ -۷ ) این قانون در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی(بنیاد ملی بازی های رایانه ای) قرارمی گیرد تا صرف حمایت از توسعه بازی های تولید داخل شود. بازی های کامپیوتری تنها محدود به جوانان نیست،اما حضور آنان در این بازار واضح تر است. به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، اول اینکه در حال حاضر بازی ها بخش عمده ای از زندگی بسیاری از جوانان را تشکیل می دهند.

اگر چه بخش زیادی از کودکان و مردم جوان گیم بازی می کنند، اما نمی توانیم بگوییم همه این کار را انجام می دهند. به گزارش راهبرد معاصر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز (یکشنبه 15 اسفند) مجلس و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱؛ بندهای ( ن) و (م) تبصره ۶ لایحه را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند. در گذشته، عالمان و مبلغان اسلامی علیرغم اينكه تلاشهای بسيار طاقتفرسايی را متحمل میشدند، امكان دسترسی به تمام كشورهای دنيا برای آنها مقدور نبود. با توجه به گسترش و گوناگونی مصرف کننده های بازی های کامپیوتری در میان جوانان، شاید به سادگی برای دولت مردان قابل توجه باشد که بازی های کامپیوتری به عنوان بخشی از فرهنگ رسانه ای جوانان درغالب های مختلف رو به رشد است. برخی الگو های مختلف برای استفاد ه در بین زنان و مردان وجود دارد. یک تحقیقات بسیار بزرگ در ایالات متحده نشان می دهد که 97 درصد جوانان در رده سنی 12 تا 17 سال بازیهای کامپیوتری می کنند، یا به بیان دیگر 99 درصد از مردان و 94 درصد از زنان. 55 درصد بازیکن های گیم های کامپیوتر مردان هستند و 45 درصد آنها زنان هستند.

منتقدین دیدگاههای متفاوتی را نسبت به بازی داشتند، اما نکتهای که بین همه آنها مشترک است، ستایش کیفیت ساخت این بازی توسط یک استودیوی مستقل به عنوان یکی از برترین گیم های ایرانی بود. دکتر معصومه اسمعیل نژاد، کارشناس رسانه: تصور بیشتر خانوادهها این است که در بازیهای رایانهای فرد در بازی مداخله فکری مداوم دارد، اما این مداخله فکری نیست بلکه این بازیها سلولهای مغزی را گول میزند و از نظر حرکتی نیز فقط چند انگشت کودک را حرکت میدهد. مأموران را دیدم که وارد خانه شدهاند، اما نمیدانستم که پدرم فوت کرده است. امروزه حتی بدون اينكه نياز باشد از مرزهای جغرافيايی كشور خود خارج شويم، میتوان با توليد نرمافزارهای مفيد و جذاب و كمك گرفتن از رايانه و اينترنت، با مردم دورترين نقاط جهان ارتباط برقرار كرد و ندای اسلام را به تمام آنها رساند. بدیهی است مهمترین نکته ای که در زمینه ی بازی های کامپیوتری جوانان وجود دارد این است که باید نقاط معقول و مثبت آن را کنترل کرد. لازم است نظارت دقیقی بر بازی های رایانه ای در هر کشوری وجود داشنه باشد، چراکه این پدیده تاثیرات مثبت یا منفی بسیاری بر ذهن افراد جامعه خصوصا جوانان و کودکان دارد، به همین دلیل در کشور عزیزمان ایران نیز قوانین و ملاحظاتی برای تولید کنندگان این بازی ها وجود دارد تا بتوانند محصولاتی مطابق با سلیقه، فرهنگ، مذهب و عرف اجتماعی به بازار ارائه نمایند که در عین حال از جذابیت لازم نیز برخوردار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید