جدیدترین خبرهای «بازی رایانه ای ایرانی

شاید با دیدن تریلر حس کنید که بازی بسیار ابتدایی و ضعیفی است، اما باید به این نکته توجه داشت که میر مهنا اولین بازی ایرانی مخصوص PC در سبک شوتر اول شخص است. استفاده از علوم جدید همچون فناوری اطلاعات، با آن گستردگی و فراگیری که در آن نهفته است، راهگشای این عمل خواهد بود. گروه فرهنگ: سلیمان ربیعی فارغ التحصیل نرم افزار است و تقریباً ۶ سال است که در زمینه بازی سازی برای پلتفرم موبایل فعالیت دارد. والدین باید توجه داشته باشند که اطلاعات کارت بانکی خود را برای پرداختهای درون برنامهای بازیهای آنلاین در اختیار فرزندان خود قرار ندهند، توجه کنند که با چه کسانی در جریان بازی در ارتباط میباشند و در خصوص حریم خصوصی و آسیبهای احتمالی آموزشهای لازم را به فرزندانشان بدهند. یکی دیگر از مواردی که باید تحت نظارت والدین باشد، میزان زمان استفاده از این بازیها است. بنابراین، در این میان، والدین برای جلوگیری از این مسئله باید سواد فنی خود را درباره وسایل جدید سرگرمیساز بالا ببرند.

این دسته از بازی ها سرعت بسیار بالایی دارد و نیازمند تمرکز زیاد هستند و به این ترتیب فرد باید خود را برای دیدن سریع موارد مختلف و تصمیم گیری آنی عادت دهد. گروه فرهنگ: صنعت بازیهای ویدویی، صنعتی ۶۰ ساله است که در طی سپری شدن این سالها، در زمینههای مختلفی رشد کرده و امروزه یکی از سود آورترین صنعتها محسوب میشود. در بازی های رایانه ای، فرد مقدار بسیار زیادی از ترشح دوپامین را تجربه می کند که این میزان ترشح، می تواند ساختار مغز را دستخوش تغییر کند. ایران اکونومیست-«سالار عقیلی» خواننده موسیقی سنتی ایرانی برای بازی رایانهای بزرگ سفیر عشق قطعهای متفاوت می خواند. در بازیهای رایانهای باعث شده تولیدکنندگان بازیهای رایانهای -بویژه به دنبال نگرانی والدینی که فرزندانشان کاربران اصلی بازیها هستند- به فکر کنترل این محصولات بیفتند. یکی از الزاماتی که در تولید بازیهای رایانهای باید رعایت شود، ایجاد انگیزه و محرک است. در این مطالعه ترسیم وضعیت موجود بازیهای رایانهای را در کشور از منظر سازمان­های درگیر در سیاست­گذاری، برنامهریزی، تولید، نظارت بر تولید، حمایت از تولید و واردات دنبال کردهایم. صنعت ما در عرصه توليد اين محصولات نرمافزاري، صنعتي نوپا و در حال پيشرفت است و با وجود كمبود امكانات و وقت، كه يكی از اصلیترين عوامل برخی ضعفها در این گونه توليدات است، باز هم در این صنعت روند رو به رشدی داريم.

1. بازی باید فضای مجازيی را که متناسب با مهارتهای بازيكن است، فراهم آورد. نکته اینجاست که میشود با تمرین دادن فرد برای تمرکز کردن، این مشکل را تا حدود زیادی رفع کرد. طرفداران بازی های ویدیوئی این گونه بازی ها را منبع یادگیری و نیز سرگرمی به شمار آورده اند. همچنین تجربه طولانی مدت هیجان های شدید ناشی از بازیهای رایانه ای از طریق افزایش کورتیزول باعث ضعف ایمنی ، اختلال در متابولیسم چربی ها و مشکلات قلبی و عروقی می شود و نیز تجربه هیجان های رایانه ای باعث کندی یا تخریب عملکرد ذهنی می شود. دکتر شهلا کاظمی پور (مشاور علمی مرکز سنجش برنامه ای صداوسیما) می گوید: بیش تر خانواده ها تصور می کنند در بازی های رایانه ای، فرد در بازی، مداخله فکری همیشگی دارد. به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیامین سالاری مدیر عامل شرکت دانش­بنیان خانه فناوری و هنر اکسیرتک گفت: فعالیت اصلی این مجموعه در زمینه تولید بازیهای رایانه­ای است. پیوند عمیق تاریخ اسلام و ایران با یکدیگر و درام بی نقص و تاثیر گذار موجود در تاریخ اسلام همواره جذاب و تاثیر گذار بوده و این مهم اطمینان به تولید یک مجموعه جذاب از تاریخ اسلام از منظر تیمی ایرانی را در ما نهادینه کرد.

از اين رو، بالا بودن سطح مطالعات و انجام تحقيق در توليد بازیهای رايانهای، بسيار مهم و ضروري است؛ ضمن اينكه بايد از نمونه های موفق خارجی نيز درس گرفت. حمايت از ترويج و توزيع بازیهای ملی و ترجيح آنها بر بازیهای خارجی، همكاری و تعامل با نشريات تخصصی و مسابقه های ملی و منطقهای نيز در اين خصوص میتواند راهگشا باشد. نكته دیگر، رصد مستمر بازیهای رايانهای در جهان، الگوسازی بازیهای ملی، حمايت از توليد ملی و اقتصاد بازیها میباشد. در نهایت، این بازیها به دلیل سرگرم کننده بودن و ایجاد حس نشاط، میتوانند در روحیه بچهها مؤثر بوده و دقایق خوشی را برایشان فراهم کنند. بازیهای رايانهای میتوانند با استفاده از عناصر جذاب و گيرا به صورت غير مستقيم مفاهيم و معارف قرآنی را اشاعه دهند؛ البته لازم است که این نوع بازیها به گونهای ارائه شوند که بحث سرگرمکنندگی و جذابیت یک بازی رایانهای بهخوبی در آن گنجانده شده باشد؛ نه اینکه یک برنامه خشک و خسته کننده ارائه شود و از آن استقبال شایانی نشود. اين موضوع باعث میشود علیرغم وجود ايده و داستانهای خوبی كه برای توليد بازی رايانهای مد نظر داريم، كارهای خوبی توليد نشود.

دیدگاهتان را بنویسید