ارتباط بازي هاي رايانه اي بر کيفيت زندگي در نوجوانان 15-12 ساله شهرستان برخوار

1. پس از سال ها پژوهش، این موضوع ثابت شده که آموزش و پرورش کودکان، تنها به نوع رسمی آن، یعنی شکل مدرسه ای محدود نمی شود و رسانه های الکترونیکی، منابع بسیار عالی آموزش و پرورش می باشند و رایانه نیز تازه ترین شکل این رسانه هاست. دامنه فواید بازیهای رایانهای تنها به کودکان و نوجوانان محدود نمیشود. تبصره ۲: هرگونه تغییر یا فوت و حجر مدیران و صاحبان امضا، تغییر نشانی محل فعالیت و دامنه عرضه باید بلافاصله از طریق سامانه بنیاد اعلام و مراحل تایید مجدد آن طی شود. تبصره ۱: علاوه بر شرایط فوق دریافت مجوز نشر بازی رایانه ای بر بستر شبکه منوط به احراز انعقاد حداقل یک قرارداد با ناشر بین المللی در زمینه انتشار بازی رایانه ای از سوی متقاضی برای بنیاد است. یک بحث چالشانگیز دیگر که به بازار تولیدات داخلی بازیهای رایانهای (و بهطور کلی نرمافزارهای رایانهای) صدمه میزند، کپی غیرمجاز بازیهای خارجی است.

این در حالی است که رقیب تولیدات داخلی که بازیهای رایانهای تولید شده در شرکتهای بزرگ بینالمللی است، اکنون سهم اصلی را در محتوای مصرفی بازیها توسط کاربران ایرانی دارد. MS یک بیماری عصبی است که در آن فرد روی بخشی از اندامهای بدن خود قدرت کنترل ندارد. خوانش پریشی یا Dyslexia یک بیماری نادر است که باعث عدم تمرکز فرد در خواندن متون میشود. Cargo-Bot: از چند جهت خاص است. وقتی کاربر در حال بازی کردن یک بازی ویدئویی است، دائماً روی اشیای موجود در محیط بازی تمرکز میکند یا سایهزنیهای یک رنگ خاص را از هم تشخیص میدهد و در نتیجه قدرت تشخیص رنگها و تمیز دادن اجزای موجود در زندگی واقعی هم برایش راحتتر میشود. حالا بازیها به شکل قابل توجهی پیشرفت کردهاند و ذخیرهٔ بیپایان بازی و رها کردن بازی در هر زمان ممکن یکی از ویژگیهای معمول است. این شرکت سودآوری را به عنوان یکی از اساسیترین اهداف خود تعریف کرده است و در این زمینه اشاره میکند که عامل کلیدی در سودآوری نرخ موفقیت در عرضه­ی محصولات است. در چنین وضعی، بسیاری از مردم از وجود تلویزیون به عنوان جعبه جادویی که باعث سردی روابط خانوادگی شده است، یاد می کنند؛ در حالی که جعبه جادویی دیگری با جاذبه سحرآمیزتری به نام رایانه نیز به زندگی ماشینی ما وارد شده و دشواری ها را دو چندان کرده است.

چنانجه در ماده یک قوانین مربوطه نیز اشاره شده است، نشر بازی های رایانه و موبایل خارجی و بازیهای رایانهای ایرانی با دریافت پروانه انتشار بازی رایانه ای از بنیاد مجاز است. 3. برای مثال می­توان به اصول بازاریابی مانند فروش فصلی بویژه در ماه ژانویه و تقاضای فصلی بازیهای رایانهای اشاره نمود. لازم است نظارت دقیقی بر بازی های رایانه ای در هر کشوری وجود داشنه باشد، چراکه این پدیده تاثیرات مثبت یا منفی بسیاری بر ذهن افراد جامعه خصوصا جوانان و کودکان دارد، به همین دلیل در کشور عزیزمان ایران نیز قوانین و ملاحظاتی برای تولید کنندگان این بازی ها وجود دارد تا بتوانند محصولاتی مطابق با سلیقه، فرهنگ، مذهب و عرف اجتماعی به بازار ارائه نمایند که در عین حال از جذابیت لازم نیز برخوردار باشد. پژوهشی که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد، نشان میدهد انجام بازیهای رایانهای میتواند به افرادی که از مشکلاتی نظیر استرس یا افسردگی رنج میبرند، کمک کند تا بتوانند تا حدی بر این مشکلات غلبه کنند. دانشمندان عصبشناس دانشگاه روچستر نیویورک به این نتیجه رسیدند که انجام بازیهای رایانهای سبب تمرین مغز برای تصمیمگیری سریع میشود. مقر اصلی این شرکت بینالمللی در آمریکا قرار دارد و بهصورت سهامی عام اداره میشود.

این نوع بازیها در آینده بیشتر و بیشتر خواهند شد. بیشتر بازیهای رایانهای نیازمند تصمیمگیری و واکنش سریع کاربر هستند. از طرف دیگر بازی کردن باعث میشود قدرت بینایی کاربر در مقایسه با سایر افراد بهتر و بیشتر شود. بنا بر همین عوامل و اهمیت فرهنگی این موضوع فرمان تاسیس بنیاد در سال 31/3/1385 توسط شخص مقام معظم رهبری صادر گردید تا در این بازی ها در بستری مناسب و مطابق با فرهنگ و مذهب کشورمان تولید و عرضه گردد. بازیهای رایانهای به خصوص بازیهای آنلاین به شدت اعتیادآور هستند و کاربر خود را از شرایط عادی زندگی دور میکند، این موضوع به خصوص در کودکان میتواند باعث ایجاد مشکلات رفتاری و آسیبهای جسمی شود. والدین باید توجه داشته باشند که اطلاعات کارت بانکی خود را برای پرداختهای درون برنامهای بازیهای آنلاین در اختیار فرزندان خود قرار ندهند، توجه کنند که با چه کسانی در جریان بازی در ارتباط میباشند و در خصوص حریم خصوصی و آسیبهای احتمالی آموزشهای لازم را به فرزندانشان بدهند. ولی امروزه مشکل قدیمی سیم دسته و محدودیت اندازهٔ این سیمها که باعث میشد کاربر برای استفاده از کنسول بازی با فاصلهٔ کمی از تلویزیون به بازی کردن بپردازد، با کنترلرهای بیسیم حل شده است. تمرین برای خلاق بودن یکی از روشهای تقویت این ویژگی است.

دیدگاهتان را بنویسید