اثر منفی و مثبت بازیهای رایانهای بر کودکان

همزمان با رشد فزاینده و جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات، سرگرمی و بازیهای الکترونیکی نیز روز به روز توسعه و گسترش یافت و تولیدات سرگرم کننده رایانهای از سوی کاربران با استقبال فراوان مواجه شد و در زمره محبوب ترین بازیها برای کودکان قرار گرفت. در این map که برای بازی (6/1counterstrike) طراحی شده­است کاربران وظیفه دارند دو بمب را در داخل یک نفتکش آمریکایی در دهانه­ی تنگه هرمز قرار دهند. برای بهتر پیدا کردن جواب ها در آخر کلمات جستجو شده داخل گوگل کلمه ماگرتا را قرار دهید. زمانی که وی در مقابل بازپرس جنایی قرار گرفت به قتل پدرش اعتراف کرد. زمانی که همسرم وارد خانه شد آنها با هم درگیر شده و پسرم ناگهان با چاقو ضربهای به گردن پدرش زد و از خانه فرار کرد. بهدنبال اعلام این خبر، بازپرس جنایی و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل جنایت شده و با جسد مرد 57 ساله در حالی مواجه شدند که ضربه چاقویی به گردنش اصابت کرده بود.همسر مقتول که خبر قتل شوهرش را به پلیس اعلام کرده بود در حالی که گریه میکرد به مأموران گفت: پسرم مقابل چشمان من پدرش را کشت. شناخت اندکی که نسبت به این صنعت در کشور ما وجود دارد، باعث شده است تا بیشتر افراد، بازی های رایانه ای را ویژه کودکان و نوعی تفریح جهت اوقات فراغت بپندارند؛ در حالی که، در اکثر کشورهای جهان، این بخش از علوم، جزء تخصص های مهم به شمار می رود و اهمیت بسزایی دارد.

۱- تمرین منطق و حل مسائل: چند سالی است که در کشور ما هم، گذراندن دورههای پیش دبستانی الزامی شده است. موسسه حقوقی فکر برتر برترین مجموعه ارائه دهنده خدمات ثبتی در کشور. تبصره ۳: موسسات فرهنگی تک منظوره بازی های رایانه ای برای دریافت مجوز نشر بازی رایانه ای نیاز به ارائه مدارک مندرج در بندهای ۳-۴-۵ ماده ندارند. پسر جوان که به خاطر پول برای خرید بازی رایانه ای پدرش را به قتل رسانده بود یک ساعت پس از جنایت بازداشت شد. پول میخواستم. چند روز قبل یک میلیون تومان به من داد، اما خیلی زود پولم تمام شد. به گزارش ایران، ساعت 2 ظهر شنبه 11 دی گزارش قتل مرد میانسالی در خانهاش به بازپرس محمد حسن زارعی از سوی مأموران کلانتری 129 جامی اعلام شد. مشخصات پسر جوان به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی پایتخت به تمامی واحدهای گشت اعلام شد. طولی نکشید که همسرم هم به این بازی ها جلب شد. ارزش زمانی که برای کودک خود میگذاریم آن گاه روشن تر خواهد شد که توجه کنیم، از این طریق فرصتی را برای ذکر چند نکته کوتاه یافته ایمآن هم درست در همان زمان که کودک مان غرق در شادی و لذت است و به قول اساتید تربیت، این فرصتها بهترین زمان برای تذکراتی مختصر هستند.

این بازی ها با زمینه ای متفاوت و با افزایش انگیزه برای یادگیری افراد خصوصا یادگیری کودکان و نوجوانان مفید هستند. توسعه دهندگان بازی برای اعتیاد آور تر شدن این بازی ها، ویژگی هایی مانند خرید درون برنامه ای، انتقال اعتبار و صندوق های شانس را در این بازی ها جای می دهند که در برخی از کشور ها به خاطر قمار بودن غیرقانونی به حساب می آیند. بازی های کامپیوتری زیادی سالیانه تولید می شود و بخش مهمی از این بازی ها به فروش بسیار زیادی دست می یابند و علاقه مندان بسیار زیادی در ساسر دنیا دارند. بازی های ویدیویی می توانند در افرادی که مشکلات جسمی و روحی دارند برای کمک به بهبودی استفاده شوند. آسیبهایی که رسانهها و بازیهای رایانه ای برای کودکان ایجاد می کنند، افزون بر اینکه سبب میشود کودکان منزوی و خانه نشین شوند و تعاملشان با بیرون و دوستانش ضعیف شود، این بچه تنها با یک دستگاه درگیر است، این به هر میزان که با این دستگاه درگیر باشد به همان میزان اثرپذیریاش از والدین کاهش مییابد.

اختلالات خواب به علت تحریک بیش از حد مغز ایجاد می شوند. این بازیها شاید نیاز به فعالیت در کودکان را برطرف کند، اما زمینههای ایجاد تعامل با بزرگسالان و کودکان دیگر را، که موجب رشد فیزیکی و ذهنی آنها میشود، فراهم نمیکند. در تحقیقات دیگر تقویت پیگیری اهداف متفاوت و چرخش ذهنی را تایید می کنند که نشان گر تاثیر بازی های رایانه ای بر ذهن و روان انسان می باشد. سپس وارد مرحله­ی ساخت نمونه یا الگو با همکاری طراحان، هنرمندان و مهندسان و در نهایت مرحله­ی «تولید کامل» میشوند؛ در این مرحله علاوه بر کامل شدن مراحل قبلی مثل مهندسی، طراحی و انیمیشن، محلیسازی نیز انجام میشود که شامل برگردان، ترجمه­ی متون و موارد دیگری است که به منظور قابلاستفاده شدن بازی در کشورهای دیگر صورت می گیرد. رویای انتقامشان مانع از کهنگی نفرت جنگ میشود. بر اساس یافتههای این پژوهش، مجموعهای از سازمانهای اصلی و فرعی بخش دولتی و حدود 30 شرکت بخش خصوصی در حوزه­ی بازیهای رایانهای در کشور فعالیت دارند. 2. بین نقش بازی های رایانهای و افزایش مهارت (توانایی حل مسئله، افزایش خلاقیت، ترغیب به کار گروهی، افزایش حس رقابت، بهتر شدن سرعت عمل و واکنش، تصمیم گیری درباره اتفاقات آینده، احساس قدرت و تسلط بر رایانه) دانش آموزان سوم راهنمایی شهر تهران رابطه معناداری وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید